Társaságok alapítása 2025. március 1-től szerződésminta alkalmazásával

2025. március 1-től szerződésminta alkalmazásával készült létesítő okiratot a jogi képviselő választása szerint kétféle módon is elkészítheti:

  • az elektronikus űrlap (formanyomtatvány) felhasználásával, PDF-fé alakítva;
  • az elektronikus űrlap kitöltése után XML-lé alakítva.

Mindegyik módszer által létrehozott dokumentum egyenértékű, mind a PDF, mind az XML formátum elektronikusan aláírható és e-aktába csatolható, Cégbíróságra be lehet nyújtani.

Az elektronikus űrlappal elkészített dokumentum előnye, hogy még a Cégbíróságra történő benyújtás előtt alapfokú, formai informatikai ellenőrzésen megy keresztül és a Cégszolgálat által publikált megjelenítő formázza, így a szerződés pontjainak számozása megfelel a jogszabály előírásainak.

A létesítő okirat előállítása elektronikus űrlappal

  1. A nyomtatvány kitöltő programban (Cégeditor, Elektronikus nyomtatványok) válasszon ki egy űrlapot (formanyomtatványt):
  2. Töltse ki az űrlap megfelelő rovatait.
  3. Kitöltés után következő lépések (az XML és a PDF előállítása): Miután kitöltötte az űrlapot (formanyomtatványt), érdemes elmenteni a kitöltött nyomtatványt a későbbi szerkesztés céljából. A lementés után a Dokumentum ellenőrzésével megbizonyosodhat arról, hogy az űrlap kitöltése helyes volt vagy sem. Ezután elkészítheti a megszokott módon az XML fájlt. Az elkészített XML fájlt fel kell tölteni a Cégszolgálat által erre a célra szolgáló honlapra:

https://cegeljaras.e-cegjegyzek.hu/#/xml-upload

  1. A Cégszolgálat honlapja az informatikai ellenőrzést követően visszaad egy, a Cvhr. melléklete szerinti formátumot biztosító, letölthető PDF fájlt (amely záradékolt is). Kérjük, ekkor ismételten ellenőrizze, hogy az így kapott PDF-en minden adat megfelelően szerepel.
  2. A kapott PDF fájlt a jogi képviselő – saját és ügyfelei lehetőségei szerint – továbbiakban két különböző módon használhatja fel:
  3. a)Ha minden érintett rendelkezik elektronikus aláírási lehetőséggel, a PDF fájlt az aláírók – elektronikusan – megfelelően aláírják. Ezután az elektronikusan aláírt dokumentumot csatolják az e-aktához.

VAGY

b) Amennyiben szükséges, a dokumentumot papírra nyomtatják, majd az aláírók hagyományos módon aláírják. Ezután a kézzel aláírt dokumentumot beszkennelik, és az így digitalizált változatot elektronikusan aláírja a jogi képviselő és csatolja az e-aktához.