Belépés a WK-fiókba
Az aktiválás során létrehozott felhasználónevével és jelszavával tud belépni a WK-fiókba, is, ahol amennyiben előfizetése engedi, további felhasználókat vehet fel, az egyes online szolgáltatásokhoz hozzáféréseket adhat (vagy vehet el).
Elfelejtett jelszó
A bejelentkező formon látható Elfelejtett jelszóra kattintva e-mailt fog kapni a megadott e-mail címére, melyen keresztül megváltoztathatja jelszavát.
Ehhez adja meg a felhasználónevét, valamint írja be a képernyőn látható ellenőrző kódot.
Amennyiben a megadott felhasználónév megtalálható rendszerünkben, elküldjük regisztrált e-mail címére a további teendőket tartalmazó üzenetet.
Abban az esetben, ha a felhasználónevére nem emlékszik, kérjük, keresse Help Desk munkatársainkat.
Adminisztrátori joggal nem rendelkező felhasználók számára elérhető funkciók
Felhasználónevével és jelszavával jelentkezzen be a WK-fiókba, ahol
megtekintheti, hogy mely online szolgáltatásokra rendelkezik, vagy rendelkezett előfizetéssel
megváltoztathatja jelszavát, valamint
megtekintheti a hozzáférésekkel kapcsolatos üzeneteit.
Saját fiók
A Saját fiók menüpontban megtekintheti személyes adatait, valamint az Ön számára kiosztott szolgáltatásokat.
Láthatja továbbá, melyek a kiosztható szolgáltatások (melyekre van még szabad licence a cégének). Ezekhez a szolgáltatásokhoz hozzáférést kérhet az adminisztrátorától.
A személyes adatai és a hozzáférések módosítására csak az adminisztrátoroknak van lehetőségük.
Ki az Ön adminisztrátora?
Az Üzenetek menüpontra kattintva az egyes üzenetek szövegében láthatja, ki az Ön adminisztrátora. Az Adminisztrátor felhasználónevére kattintva e-mailt küldhet neki.
Jelszóváltoztatás
A Jelszóváltoztatás menüpontban megváltoztathatja a jelszavát. Ehhez meg kell adnia a korábbi jelszavát, valamint kétszer egymás után az új jelszavát.
Az új jelszó hossza minimum 12 karakter.
Üzenetek
Az üzenet menüpontban visszamenőleg megtekintheti, hogy a WK-fiókját érintően milyen változások történtek.
Az üzeneteket törölheti is.
Adminisztrátori joggal rendelkező felhasználók számára elérhető funkciók
Felhasználók felvétele
Új felhasználó felvételéhez lépjen a Felhasználók menüpontra, és kattintson a képernyő jobb felső sarkában látható Felhasználó felvétele menüpontra.
Az új felhasználó felvétele adatlapon a csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező.
Felhasználónév
A „Felhasználó név” hossza minimum négy, maximum hatvannégy karakter lehet, és nem tartalmazhat ékezetes betűket. Ez lesz a felhasználó neve minden online szolgáltatásunkhoz. A felhasználónév nem módosítható, ezért kérjük, körültekintően válassza meg!
Jelszó
A jelszó hossza minimum 12 karakter.
A jelszót az esetleges elgépelések elkerülésére kétszer kell begépelnie.
A felhasználói adatok megadását követően választhat, hogy további felhasználókat vesz fel, vagy pedig a létrehozott felhasználónak hozzáférést ad a kiosztható szolgáltatásokból.
Abban az esetben, ha egymás után több felhasználót is rögzít, lehetősége van a felhasználók felvételét követően az új felhasználóknak egyszerre kiosztani hozzáférést a kiválasztott online szolgáltatáshoz (szolgáltatásokhoz).
E-mail cím
A felhasználó email címének olyan egyedi e-mail címet adjon meg, melyet valóban a felvett felhasználó használ.
Az itt megadott e-mail címre kapja ugyanis a felhasználó az értesítéseket a szolgáltatásokhoz való hozzáférésekben bekövetkezett változásokról, valamint egyes szolgáltatások esetén az itt megadott email címre küldünk értesítést a felhasználónak.
Hozzáférések kiosztása
A felhasználói felvétele után választhat, hogy újabb felhasználót rögzít, vagy a felvett felhasználónak ad hozzáférést.
Abban az esetben, ha egymás után több felhasználót is rögzít, egy kattintással ki tudja osztani a hozzáféréseket valamennyi felhasználó részére.
Abban az esetben, ha hozzáférést szeretne osztani, kattintson a „Felhasználó felvétele-Hozzáférés kiosztása” gombra.
A kiosztható szolgáltatások táblázatban láthatja, melyek azok a szolgáltatások, melyekre van szabad licenc. A kiosztani kívánt szolgáltatás neve előtt tegyen pipát a jelölőnégyzetbe, majd kattintson a Hozzáadás gombra.
Felhasználó jelszavának módosítása
Az adminisztrátorok módosíthatják a felhasználók jelszavát.
Ehhez kattintson a Felhasználók menüpontban a kiválasztott felhasználó nevére, és a Felhasználó adatlapján a Jelszóváltoztatás gombra.
Elsőként adja meg az Ön (Adminisztrátor) jelszavát, majd a felhasználónak kiosztani kívánt jelszót, kétszer egymás után.
Az új jelszóra ebben az esetben is a korábban leírt követelmények vonatkoznak.
Felhasználók törlése
Felhasználó törlésére csak a Wolters Kluwer Kft. HelpDesk munkatársainak van lehetőségük.
Azok a felhasználók, akiket töröltek, a Felhasználói listában dőlt betűvel jelennek meg.
A törölt felhasználókat a Felhasználói lista feletti szűrőt használva láthatja a felhasználói listában.
Abban az esetben, ha egy törölt felhasználónak hozzáférést adnak egy szolgáltatáshoz, a felhasználó ismét aktívvá válik.
Felhasználók összes szolgáltatásának elvétele
Ha egy felhasználótól az összes szolgáltatását el szeretné venni (mert pl. kilépett a szervezetből, vagy tartósan távol van), az alábbi módokon teheti meg:
A Felhasználói adatlapon tegyen a felhasználó neve előtti jelölőnégyzetbe pipát, majd kattintson az Összes szolgáltatás törlésére.
Ekkor a felhasználó minden hozzáférése törlésre kerül, a felhasználó azonban továbbra is szerepelni fog a Felhasználói listában, de sárga háttérszínt kap.
A felhasználó szolgáltatásait a Felhasználó saját adatlapjáról is törölheti. Ez esetben kattintson a Felhasználó listában a Felhasználó nevére, majd az adatlap jobb oldali sávjában a Felhasználó szolgáltatási panelen jelölje ki az összes szolgáltatást, és kattintson a Törlés gombra.
Ekkor a felhasználó minden hozzáférést töröljük. A felhasználó azonban továbbra is szerepelni fog a felhasználói listában, de sárga háttérszínt kap.
A szolgáltatással nem rendelkező felhasználókra egyelőre nem tud szűrni a felületen.
Több felhasználó szolgáltatásának egyidejű módosítása
Egyszerre több felhasználónak is kioszthat egy vagy több szolgáltatást, vagy törölhet hozzáférést.
Ehhez kattintson a Felhasználók menüpontra, majd válassza ki a felhasználókat (akár az összes felhasználót) oly módon, hogy a felhasználók neve előtti jelölőnégyzetbe pipát tesz.
Kattintson a Szolgáltatás módosítása menüpontra.
Ekkor egy új lapon megjelennek a kiválasztott felhasználók.
A felület jobb oldali sávjában láthatja
azokat a szolgáltatásokat, amelyek a kiválasztott felhasználók mindegyikének ki vannak osztva
továbbá azokat a még kiosztható szolgáltatásokat, amelyekre van annyi szabad licenc, ahány felhasználót kiválasztott.
A kiválasztott szolgáltatás neve előtti jelölőnégyzetbe tegyen pipát, majd kattintson a Hozzáadás gombra.
Felhasználó adatainak módosítása
Az Adminisztrátor a felhasználó valamennyi adatát – a felhasználónevet kivéve – módosíthatja.
Ehhez kattintson a Felhasználó menüpontban a kiválasztott felhasználó nevére, majd a felhasználó adatlapján módosítsa a kívánt adatokat és kattintson a Mentés gombra.
Szolgáltatáslista
A Szolgáltatás menüpontban megtekintheti az Ügyfél összes élő és lejárt szolgáltatását.
A szolgáltatások csoportosítva jelennek meg a felületen, értelemszerűen azok a csoportok látszanak, amelyekre az adott Ügyfélnek előfizetése van.
Új Jogtár szolgáltatások
E-könyvek, e-magazinok
Szakmai portálok
Egyéb szolgáltatások.
Az egyes szolgáltatások neve mellett további releváns információkat is láthat, így az előfizetés érvényességének végét.
Szűrés a szolgáltatások között
A szolgáltatás-csoportokban szűrhet a szolgáltatás nevére, valamint a szolgáltatás listát az előfizetés érvényessége alapján rendezheti.
Az összes szolgáltatásban egyidejűleg is kereshet. Ehhez kattintson a felület jobb felső sarkában látható keresőmezőbe és kezdje el gépelni a keresett szolgáltatás nevét.
Lejárt szolgáltatások megtekintése
Abban az esetben, ha a lejárt szolgáltatásokat is szeretné megtekinteni, tegyen pipát a Lejárt szolgáltatások előtti jelölőnégyzetbe.
Új Jogtáras szolgáltatások
Az új Jogtáras szolgáltatások esetében fontos alapfogalmak:
Licenckeret: a licenckeret mutatja meg, hogy az adott szolgáltatás összesen hány felhasználónak osztható ki.
Szabad licencek száma: azt mutatja meg, hogy a licenckeretből mennyi hozzáférés van még szabadon, azaz mennyi osztható ki.
Konkurens licencek száma: Az új Jogtár esetében fontos információ még a konkurens licencek száma, ez azonban a WK-fiókban nem látható. A konkurens licencszám mutatja meg, hogy egyidejűleg hány felhasználó használhatja a Jogtár felületén az adott szolgáltatást.
Hozzáférés kiosztása több felhasználónak egy szolgáltatáshoz
Szolgáltatás kiosztására az alábbi módon is lehetősége van:
Válassza ki a Szolgáltatások menüpontban a kiosztani kívánt szolgáltatást. Kattintson a szolgáltatás nevére, ekkor megjelenik a szolgáltatás adatlapja.
Itt tekintheti meg:
a szolgáltatásra licenckeretét,
a még szabad licencek számát,
az előfizetés érvényességének végét, valamint
azt, hogy mely felhasználóknak van kiosztva a szolgáltatás.
A Hozzáférés kiosztása gombra kattintva megjelenik azon felhasználók listája, akik még nem rendelkeznek a kiválasztott szolgáltatásra előfizetéssel.
A listában a felhasználók neve előtti jelölőnégyzetbe pipát téve választhatja ki azokat a felhasználókat, akiknek a terméket ki szeretné osztani.
Ezt követően kattintson a Hozzáférések kiosztása menüpontra. Ekkor a kiválasztott felhasználók megkapják a hozzáférést a szolgáltatáshoz.
Szolgáltatás törlése adott szolgáltatás (kijelölt/összes) felhasználójától
Lehetősége van egy adott szolgáltatás a kijelölt vagy összes felhasználótól elvenni a hozzáférést. Ehhez kattintson a Szolgáltatások menüpontra, majd válassza ki az elvenni kívánt szolgáltatást.
Ezt követően válassza ki, mely felhasználóktól kívánja elvenni a szolgáltatást. Ez lehet az adott szolgáltatás összes felhasználója is. Majd kattintson a Szolgáltatás törlése gombra.
Ekkor a kiválasztott felhasználók adott szolgáltatásra vonatkozó hozzáférése törlődik.
Adott szolgáltatás összes felhasználójának újabb szolgáltatás kiosztása
Lehetősége van arra is, hogy egy adott termék összes felhasználójának újabb szolgáltatáshoz osszon hozzáférést.
Ehhez kattintson a Szolgáltatások menüpontra, majd válassza ki azt a szolgáltatást, amelyre hozzáféréssel rendelkező felhasználóknak újabb szolgáltatást szeretne kiosztani.
A szolgáltatás adatlapján válassza ki az összes felhasználót, majd kattintson a Hozzáférés módosítása gombra.
Ekkor megjelennek a Kiosztható szolgáltatások között azok a szolgáltatások, amelyekre elegendő szabad licenc van még. Tegyen a szolgáltatás neve előtti jelölőnégyzetbe pipát és kattintson a Hozzáadás gombra.
Ekkor valamennyi kiválasztott felhasználó megkapja a szolgáltatást.