Hálózatos Cégeditor üzemeltetés Szakmai Jogtár esetén

  Cégeditor

Hálózatos Cégeditor üzemeltetés esetén a környezetben a helyes működéshez el kell végezni néhány teendőt, ezeket az alábbiakban foglaltuk össze.

Szerver oldalon az alábbi teendők elvégézése szükséges:

Létre kell hozni egy mindenki számára hozzáférhető könyvtárat a közös dokumentumok számára. ( pl. „Közös dokumentumok”)
Létre kell hozni egy másik, szintén mindenki által hozzáférhető könyvtárat a közös adatbázis számára. (pl. „Adatbázis”)
Ha a CegEditor.exe mellett van jogtar.ini, az ini fájlban a ProgDir és Regdir bejegyzéseket ki kell cserélni egy-egy UNC-s pathra, valamint arra a könyvtárra, amelyre a path mutat, legalább olvasási jogot kell mindenki számára biztosítani.
Kliens oldalon az alábbi teendők elvégézése szükséges:

Célszerű, de nem szükséges mappelt drive-ok létrehozása a szerveren létrehozott könyvtárak eléréséhez.
Az asztalon létre kell hozni egy ikont a program indítására. Az indítandó fájl tallózásakor egyaránt választható a hálózati, vagy a mappelt drive.
Rendszergazdai jogosultsággal le kell futtatni a szerverre telepített CégEditor programot egy /Register kapcsolóval („..\cegeditor.exe /register” parancssorral). Ez a művelet, azon kívül, hogy bejegyzi a CégEditor program paramétereit a registry-be, létrehoz a kliens gépén a ProgramData könyvtárban egy ..\CompLex\CpxEditor_v3\CpxEditor_v3.ini fájlt. Ebben az ini fájlban található többek között az alábbi bejegyzés:
[Databases] CommonDb=D:\Users\Public\Documents\CpxEditor_v3\
CommonDocuments=D:\Users\Public\Documents\CpxEditor_v3\Dokumentumok\
Ebben a két bejegyzésben található útvonalat kell lecserélni úgy, hogy a szerveren létrehozott megfelelő könyvtárra mutasson. A szerkesztéskor az útvonalakat minden esetben egy ‘\’ karakterrel kell lezárni!
Ügyeljen rá, hogy csak első alkalommal használja a /Register kapcsolót, a felhasználók indítóikonja már ne tartalmazza a kapcsolót!

A könyvtárak beállításának egy másik módja is lehetséges: El kell indítani a Cégeditor programot, majd ki kell választani a „Segítség/Kitöltött dokumentumok áthelyezése” menüpontot. A közös dokumentumok könyvtáraként a szerveren a közös dokumentumok számára létrehozott könyvtárat kell beállítani. A közös adatbázis helyeként a szerveren a közös adatbázis számára létrehozott könyvtárat kell megadni. Ha ezt a menüpontot akarják használni, akkor a Cégeditor programot rendszergazdai jogosultsággal kell elindítani!
Amennyiben a felhasználók közös dokumentumokat is használnak, az „Eszközök/Közös dokumentumok” menüpont bekapcsolásával engedélyezni kell a közös dokumentumok használatát.